Study Visit in Madeira

Study Visit in Madeira

12 tineri din 4 țări au participat la Vizita de Studiu din Madeira, Portugalia. Antrenați în activități de educație non-formală au împărtășit din experiența de lucru cu tinerii.

Vizita de Studiu a început pe data de 13 aprilie 2019, deși noi am luat primul avion Chișinău-Borispol pe data de 11 aprilie. Urmând apoi: Madrid-Porto-Madeira. Am avut “fluturi în stomac” la gândul că vor ateriza pe cel mai periculos aeroport din europa – Madeira. Din fericire, aterizarea a fost lentă, iar noi bucuroși nu am ezitat să facem poze în aeroport cu statuia a lui Cristiano Ronaldo.

Activitățile din primele zile au ne-au încurajat să interacționăm cu participanții din Ucraina, Armenia și Georgia. Apoi am prezentat organizațiile și proiectele de lucru cu tinerii. Gazda ne-a făcut cunoștință cu agenda vizitei de studiu care face parte din proiectul pe termen lung “Youth Activation” susținut de Erasmus+, cât și pașii care urmează a fi puși în aplicare după întoarcerea noastă acasă:

  • Realizarea unui studiu/cercetări despre nevoile tinerilor (18-30 ani);
  • Participarea la trainingul din Ucraina și planificarea proiectului;
  • Crearea manualului cu materiale de lucru, rezultate, istorii de succes și recomandări;
  • Evaluarea proiectului.

În cele ce urmează vom prezenta top 3 activități și locuri care ne-au îmbogățit cu adevărat.

  1. Theatro Metaphora, localitatea Camara de Lobos. Creativitatea era la ea acasă, iat proiectul Street Campaigning” ne-a făcut să exclamăm – wow! Toată încaperea plină cu tablori făcute din cutii de apă gazată. Cine ar fi crezut că din niște deșeuri, se pot crea astfel de opere. Toate acestea s-au putut întâmpla datorită voluntarilor care au colectat și au pregătit cutiile pentru a prinde viață pe tablou. Scopul proiectului a fost creșterea gradului de consum responsabil. În urma aceastei inițiative s-au confecționat 133 de lămpi stradale din vasul mașinilor de spălat rufele, iar pentru tablouri s-au folosit peste 10 000 de cutii de coca-cola.
  2. Marketing tools. Toată vizita de studiu a avut ca fir roșu o mai bună înțelegere a activităților de marketing online. Speakerii invitați, cât și participanții au împărtășit din experiența lor în acest domeniu. Pe durata Vizitei de Studiu am aflat informație și ne-am antrenat în:
    • Crearea unui site;
    • Editare video cu telefonul;
    • Lucrul cu moodbord-ul;
    • Crearea conținutului pentru rețelele de socializare;
    • Relațiile cu publicul prin intermediul radioului și presei scrise;
    • Măsurarea rezultatelor unui site.
  3. Madeira tour. Insula Madeira mai este numită și “insula eternei primăveri”. Cu o climă blândă și tempereturi de 15 °C pe timp de iarnă, ne-a cucerit prin natura verde și “din abundență”. Majoritatea florilor care în Moldova cresc în vazon, în Madeira ele cresc pe alei. Cazați în orașul Funchal, capitala insulei, am putut savura din toată frumusețea Oceanului Atlantic, oamenilor liniștiți și care nu se grăbesc atunci când trec drumul, bucatele și băuturile tradiționale (Bacalhau-mâncare din pește, Bolo de Mel – desert, Poncha – băutură).

În concluzie învățarea poate fi plăcută într-un loc frumos, oameni de diferite culturi și experiențe, atmosferă prietenoasă și activități de educație non-formală.