FROM EVS TO ESC:EXPERIMENTAL LEARNING IN VOLUNTEERING ERASMUS+

FROM EVS TO ESC:EXPERIMENTAL LEARNING IN VOLUNTEERING ERASMUS+

În cadrul evenimentului au participat 20 de reprezentanți ai sectorului de tineret din 9 organizații stabilite în țări diferite a UE și Parteneriatului Estic:
  • FUNDACJA EUROPEJSKI INSTYTUT OUTSOURCINGU, Poland
  • DENEYIMSEL EGITIM MERKEZI DERNEGI, Turkey
  • GROMADSKA ORGANISATSIA HARKIVSKA ASOTSIATSIA DLYA AKTIVNOY MOLODI STELLA, Ukraine
  • MOSTAR FRIEDENSPROJEKT EV, Germany
  • CLUBE INTERCULTURAL EUROPEU, Portugal
  • FEDERATION OF YOUTH CLUBS OF ARMENIA YOUTH NONGOVERNMENTAL ORGANISATION, Armenia
  • YOUTH ASSOCIATION DRONI, Georgia
  • League of Youth Voluntary Service, Belarus
  • ASSOCIATION FOR VOLUNTEERISM VOLONTERSKI CENTAR SKOPJE, The Republic of North Macedonia
Momentele cheie, pe care s-a pus accent în cadrul seminarului au fost:
  • Schimbările și noutățile programului European Solidarity Corps vs European Volunteering Service
  • Gaming și Gamification și utilizarea jocurilor pentru procesul de învățare
  • Implicarea voluntarilor și aspectele acesteia (motivație, activare, menținere, încurajare și monitorizare)
As a result of this seminar, information was collected regarding:
– Extended framework of learning theory experiences developed by David and Alice Kold, which includes 8 learning styles (Active, Imitative, Imaginative, Reflective, Theoretical, Analytical, Pragmatic, Flexible) but also the type of trainer (coach, trainer, facilitator or expert). ) according to one’s own learning style
– The theories underlying the games and gamification, but also the stages of creating a game, within the seminar was even created a game that will help the volunteers to better understand the program they are part of (ESC) and its stages.